Ubezpieczenie AirPayout


Otrzymałem(-am) wiadomość od AirHelp+, z której wynika, że należy mi się wypłata odszkodowania. Ile mam czasu na poproszenie o wypłatę?

Masz 28 dni na poproszenie o wypłatę i podanie nam danych swojego rachunku bankowego. Po upływie 28 dni wypłata odszkodowania przestanie Ci przysługiwać zgodnie z naszymi Warunkami Umowy.


Jaka jest różnica między odszkodowaniem a wypłatą?

Odszkodowanie to pieniądze, które wypłaca Ci linia lotnicza, aby wynagrodzić Ci opóźnienie lub odwołanie lotu. Kwota, która Ci przysługuje, zależy od przepisów, które mają zastosowanie w przypadku Twojego lotu, oraz od tego, czy zakłócenie lotu spełnia określone w nich warunki. AirHelp jest ekspertem w uzyskiwaniu odszkodowań, ale nigdy nie gwarantujemy uzyskania pieniędzy. 



Wypłata to dodatkowe 100 € z tytułu ubezpieczenia, które dzięki ochronie AirHelp+ możesz otrzymać niezależnie od odszkodowania od linii lotniczej. W wielu przypadkach możliwe jest otrzymanie zarówno wypłaty, jak i odszkodowania od linii lotniczej.


Czy przysługuje mi wypłata w ramach ubezpieczenia AirPayout, jeśli spóźnię się na lot przesiadkowy i dotrę do miejsca docelowego z opóźnieniem?

Ubezpieczenie AirPayout nie obejmuje spóźnień na loty przesiadkowe. Odszkodowanie jest wypłacane tylko w przypadku opóźnienia lotu zarejestrowanego w panelu użytkownika o co najmniej 3 godziny, anulowania go na maksymalnie 28 dni przed datą wylotu lub przekierowania. Podróże, które nie zostały zarejestrowane w panelu użytkownika, nie są objęte ochroną.

Podróże trzeba dodać do panelu użytkownika AirHelp+ na co najmniej 48 godzin przed odlotem.


Kiedy nie można skorzystać z ubezpieczenia AirPayout?

Ubezpieczenie AirPayout nie może objąć zakłócenia lotu w przypadku gdy:

  • Nie masz ważnego potwierdzenia rezerwacji lub karty pokładowej. 

  • Twój lot został odwołany na ponad 28 dni przed planowaną datą odlotu. 

  • Na Twój lot miały wpływ: 

    • Wojna domowa lub wojna w innych krajach. 

    • Zagrożenie spowodowane ładunkami wybuchowymi, odpadami radioaktywnymi lub innym źródłem promieniowania. 

    • Ogłoszenie stanu zagrożenia zdrowia, np. pandemii lub epidemii. 

    • Wszelkie straty, szkody, odpowiedzialność prawna lub wydatki spowodowane działaniem cybernetycznym lub incydentem cybernetycznym. 

  • Jakieś zdarzenie zakłóci ruch lotniczy na czas dłuższy niż 7 dni – przykłady takich sytuacji obejmują strajki, demonstracje publiczne lub ekstremalne warunki pogodowe. W takich przypadkach ubezpieczenie AirPayout pokrywa koszty związane z opóźnieniami i odwołaniami, które miały miejsce w ciągu pierwszych 7 dni zakłócenia ruchu lotniczego. Jeśli data Twojego lotu przypada na 8. lub kolejny dzień trwającego zakłócenia, w takiej sytuacji nie przysługuje Ci wypłata z tytułu ubezpieczenia.


Moja podróż była dodana w panelu użytkownika. Dlaczego nie została objęta ochroną w ramach ubezpieczenia AirPayout?

Aby skorzystać z ubezpieczenia AirPayout, musisz dodać szczegółowe informacje na temat swojej podróży w panelu użytkownika AirHelp+ na co najmniej 48 godzin przed planową godziną pierwszego lotu. Jeśli dodasz loty na mniej niż 48 godzin przed zaplanowaną godziną ich rozpoczęcia, podróż nie będzie objęta ochroną.

Ponadto ubezpieczenie AirPayout nie ma zastosowania do podróży, które dodasz w panelu użytkownika, jeśli jeden z lotów już w momencie dodania był opóźniony lub odwołany.


Ile czasu zajmuje potwierdzenie, że kwalifikuję się do otrzymania środków AirPayout?

Naszym celem jest jak najszybsze potwierdzenie uprawnień. W przypadku zakłócenia (tj. Twój lot został odwołany w ciągu 28 dni przed odlotem, został przekierowany lub opóźniony o co najmniej 3 godziny w stosunku do rozkładu) AirHelp potwierdzi, że kwalifikujesz się do wypłaty 100 € w ciągu co najmniej 36 godzin od wystąpienia zakłócenia. 


Do kogo wysyłane są pieniądze z AirPayout?

Wypłata odszkodowania może zostać wysłana tylko do członka AirHelp+.


Czy udostępnianie danych bankowych jest bezpieczne?

Tak. Bezpieczeństwo danych i prywatność traktujemy bardzo poważnie. Zapewniamy, że nasza polityka w zakresie przetwarzania, udostępniania i przechowywania danych osobowych –w tym danych bankowych – jest w pełni zgodna z wszelkimi regulacjami UE dotyczącymi ochrony danych, między innymi z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).

Więcej o polityce prywatności AirHelp przeczytasz tutaj.


Jak kupić ubezpieczenie AirPayout?

Członkowie AirHelp+ otrzymują ubezpieczenie AirPayout w ramach swojego abonamentu. Obecnie nie jest ono sprzedawane oddzielnie.

Liczba podróży objętych ubezpieczeniem AirPayout różni się w zależności od wybranego pakietu.

Aby ubezpieczenie miało zastosowanie do podróży, musisz dodać szczegółowe informacje na jej temat w swoim panelu użytkownika AirHelp+ na co najmniej 48 godzin przed planową godziną pierwszego lotu.


Mój lot był opóźniony lub przekierowany i kwalifikuje się do AirPayout, ale nie było mnie na pokładzie. Czy otrzymam wypłatę odszkodowania?

Jednym z warunków AirPayout jest obecność na pokładzie opóźnionego lub przekierowanego lotu. Jeśli oświadczysz, że nie było Cię na pokładzie, nie możemy dokonać płatności.

Warunek ten nie dotyczy zakłócenia lotu w postaci odwołania go.


Jak mogę złożyć skargę dotyczącą AirPayout?

Jeśli nie jesteś zadowolony z AirPayout lub świadczonej usługi, chcemy o tym wiedzieć. Prosimy o wypełnienie naszego dokumentu reklamacyjnego,który zostanie zweryfikowany przez naszych partnerów ubezpieczeniowych.


Czy otrzymam AirPayout w mojej walucie?

AirPayout wynosi 100 € i to jest kwota, którą wyślemy na Twój rachunek bankowy. Rzeczywista kwota, którą otrzymasz na swój rachunek, będzie jednak wyrażona w walucie rachunku i będzie zależała od aktualnych kursów wymiany stosowanych przez Twój bank.


Podałem dane mojego konta bankowego, ale nie otrzymałem jeszcze pieniędzy z AirPayout

Po podaniu danych bankowych pojawienie się pieniędzy na rachunku bankowym może zająć kilka dni.

Jednak mimo naszych największych starań mogą wystąpić sytuacje, w których obsługa płatności przez banki może zająć więcej czasu.

 Jeśli nie otrzymasz pieniędzy po 7 dniach roboczych, skontaktuj się z naszymi agentami za pomocą naszego czatu online lub pod adresem [email protected].


Co to jest przekierowany lot?

Przekierowany lot to taki, który odbywa się inną trasą lub ląduje na innym lotnisku niż pierwotnie zaplanowano.

Na przykład jeśli lot miał wylądować na lotnisku Heathrow w Londynie, ale z jakiegoś powodu wylądował na lotnisku Gatwick w Londynie, jest on uważany za przekierowany lot.


Uważam, że kwalifikuję się do AirPayout. Dlaczego AirHelp twierdzi, że nie?

Aby wszystkie decyzje były sprawiedliwe, AirHelp wykorzystuje dane pochodzące od wielu niezależnych stron trzecich do monitorowania statusu wszystkich lotów. To właśnie dane od stron trzecich będą decydować o tym, kiedy lot kwalifikuje się do wypłaty.

Informacje te są uważane za ostateczne i nie mogą być kwestionowane ani przez AirHelp, ani przez klienta. Możesz jednak zażądać, aby Twój wniosek został rozpatrzony przez naszych partnerów ubezpieczeniowych


Mój lot został zakłócony. Dlaczego nie trafił do mnie e-mail z zawiadomieniem, że kwalifikuję się do wypłaty AirPayout?

E-mail na temat AirPayout od AirHelp powinien nadejść, jeśli wystąpi którekolwiek z następujących zakłóceń: 

  • Twój lot został odwołany przez linię lotniczą na 28 lub mniej dni przed odlotem;

  • Twój lot został przekierowany z pierwotnego miejsca docelowego;

  • Twój lot dotarł do miejsca docelowego 3 lub więcej godzin później niż planowano.

Jeśli uważasz, że Twój lot kwalifikuje się do wypłaty, ale nie trafiło do Ciebie powiadomienie od AirHelp, możesz zażądać rozpatrzenia swojego wniosku.  


Czy ubezpieczenie AirPayout obejmuje wszystkie moje loty?

Ubezpieczenie AirPayout obejmuje podróże, a nie poszczególne loty.

To, ile lotów obejmuje jedna podróż, zależy od Ciebie. Należy jednak pamiętać, że przysługuje maksymalnie 1 wypłata za jedną podróż. Jeśli więc 2 oddzielne loty podczas tej samej podróży zostaną zakłócone, otrzymasz wypłatę w wysokości 100 € tylko raz.

Liczba podróży objętych ubezpieczeniem AirPayout różni się w zależności od wybranego pakietu. 


Rachunki bankowe z jakich krajów są obecnie obsługiwane przez AirPayout?

Wypłatę odszkodowania możesz otrzymać, jeśli Twoje konto bankowe jest prowadzone w jednym z następujących krajów: 

  • Andora

  • Argentyna

  • Armenia

  • Austria

  • Azerbejdżan

  • Bahrajn

  • Belgia

  • Bośnia i Hercegowina

  • Brazylia

  • Bułgaria

  • Kamerun

  • Kanada

  • Chile

  • Chiny

  • Kolumbia

  • Kostaryka

  • Chorwacja

  • Cypr

  • Czechy

  • Dania

  • Republika Dominikańska

  • Ekwador

  • Egipt

  • Estonia

  • Wyspy Owcze

  • Finlandia

  • Francja

  • Gujana Francuska

  • Gabon

  • Niemcy

  • Grecja

  • Gwadelupa

  • Gwatemala

  • Honduras

  • Hong Kong

  • Węgry

  • Islandia

  • Indie

  • Indonezja

  • Irlandia

  • Izrael

  • Włochy

  • Wybrzeże Kości Słoniowej

  • Japonia

  • Jersey

  • Jordania

  • Kosowo

  • Kuwejt

  • Łotwa

  • Liechtenstein

  • Litwa

  • Luksemburg

  • Malezja

  • Malta

  • Martynika

  • Majotta

  • Meksyk

  • Mołdawia

  • Monako

  • Maroko

  • Holandia

  • Nowa Kaledonia

  • Nowa Zelandia

  • Norwegia

  • Oman

  • Peru

  • Filipiny

  • Polska

  • Portugalia

  • Katar

  • Reunion

  • Tajwan

  • Tajlandia

  • Turcja

  • Ukraina

  • Zjednoczone Emiraty Arabskie

  • Wielka Brytania

  • Stany Zjednoczone

  • Urugwaj

Jeśli Twojego kraju nie ma na powyższej liście, skontaktuj się z nami za pośrednictwem czatu online lub e-maila. [email protected] abyśmy mogli odebrać dane Twojego rachunku bankowego i wysłać wypłatę.


Czy mogę dodać ubezpieczenie AirPayout dla wszystkich podróżujących ze mną pasażerów?

AirPayout chroni tylko podróże członków AirHelp+. Współpasażerowie nie są objęci Twoim abonamentem, muszą wykupić własny.


Jak długo trzeba czekać na wypłatę z AirPayout?

Po dostarczeniu kopii dokumentu tożsamości i potwierdzenia rezerwacji oraz podaniu danych rachunku bankowego może upłynąć kilka dni, zanim pieniądze pojawią się na Twoim rachunku bankowym.


Jak mogę odebrać AirPayout?

Jeśli jakikolwiek lot w trakcie Twojej podróży zostanie odwołany na 28 lub mniej dni przed odlotem, został przekierowany lub przylatuje z co najmniej 3-godzinnym opóźnieniem, AirHelp automatycznie prześledzi lot i wyśle Ci e-mailem potwierdzenie uprawnienia do jednorazowej wypłaty AirPayout w wysokości 100 €.

Poprosimy Cię o podanie danych bankowych, potwierdzenia rezerwacji i dokumentu tożsamości. Pieniądze pojawią się na Twoim rachunku bankowym w ciągu kilku dni. 


W jakich sytuacjach otrzymam wypłatę, jeśli mam ubezpieczenie AirPayout?

Jeśli Twoja podróż jest zabezpieczona za pomocą AirPayout, otrzymasz jednorazową wypłatę 100 € w następujących sytuacjach:

  • dowolny lot w trakcie Twojej podróży został anulowany przez linię lotniczą na 28 lub mniej dni przed odlotem;

  • dowolny lot w trakcie Twojej podróży został przekierowany z pierwotnego lotniska docelowego;

  • dowolny lot w trakcie Twojej podróży przyleciał na lotnisko docelowe co najmniej 3 godziny później niż zaplanowano.

W przeciwieństwie do odszkodowania za zakłócenie lotu przyczyna problemu nie jest istotna, zatem otrzymasz 100 € nawet jeśli linia lotnicza nie ponosi winy.


Czy AirPayout działa, jeśli to ja anuluję lot?

Masz prawo do wypłaty AirPayout w wysokości 100 € za odwołanie tylko wtedy, gdy linia lotnicza anuluje Twój lot. 

Niestety, nie jesteśmy w stanie anulować ochrony AirPayout, jeśli zdecydujesz się nie lecieć.


Co to jest AirPayout?

AirPayout to przystępne ubezpieczenie. AirPayout proaktywnie śledzi Twój lot i szybko wypłaca Ci 100 € za problemy z lotem. Jest to dodatek do odszkodowania od linii lotniczej.

Otrzymasz 100 € w przypadku, gdy dowolny lot w trakcie podróży zostanie:

  • opóźniony o co najmniej 3 godziny w momencie przylotu,

  • odwołany w ciągu 28 dni przed wylotem,

  • przekierowany.

Nie wymagamy wypełniania żadnych dokumentów ani składania żadnych podpisów. Środki trafiają na Twoje konto w ciągu kilku dni. Monitorujemy Twoje loty i powiadamiamy Cię, gdy masz prawo do wypłaty odszkodowania.

Aby podróż kwalifikowała się do objęcia ubezpieczeniem AirPayout, trzeba ją dodać do panelu użytkownika na co najmniej 48 godzin przed odlotem.

O AirHelp pisano w:

Money.pl logoTokFM logoOnet.pl logoWyborcza logo

AirHelp należy do stowarzyszenia APRA (Association of Passenger Rights Advocates), którego zadaniem jest ochrona praw pasażerów linii lotniczych i upowszechnianie wiedzy na ich temat.

Zapisz się do newslettera

Najnowsze wskazówki i rady prześlemy prosto na Twoją skrzynkę odbiorczą.

Copyright © 2024 AirHelp

Sprawdź odszkodowanie

Wszystkie linie